2016. május 22., vasárnap

Legyen öröm nálad dolgozni…

Kedves   Olvasóim! 

 Most  egy kicsit más...


David Ogilvy, a 60-70-es évek talán legismertebb reklámkészítője volt. Sokat írt az ügynökségi

életről és arról, hogyan kell kreatív céget vezetni. Szerintem évtizedekkel előzte meg a vezetői

kultúrát.

  Ogilvy így fogalmazott:

 „Legyen öröm nálad dolgozni. Ha nincs jelen a jókedv, a humor, nem lehet jó reklámot produkálni.

Nevesd ki a komorságot. Bátorítsd a tréfás hangnemet.

Szabadulj meg a savanyújoskáktól, akik a pesszimizmust terjesztik.”

Milyenek azok a férfiak és nők, akik sikeres ügynökségeket vezetnek?

Ogilvy pontokba foglalta:

lelkesek,

intellektuálisan becsületesek,

képesek kemény döntéseket hozni,

rossz passzban is állják a sarat,

szinte mindegyikük született sármőr,

nem kínozzák a munkatársakat,

bátorítják a felfelé irányuló kommunikációt,

figyelmesen hallgatják a hozzájuk fordulókat,

általában rendes emberek.

Ogilvy mindig olyan vezetőket keresett, akik normálisak, úriemberek és van sütnivalójuk. Ha valakit

Képtalálat a következőre: „VIP position” előléptetett irodavezetővé, akkor Matrjoska babát küldött neki. Tudod, széttekersz egy babát és

mindig egy kisebb van benne. Az új vezető sorban felnyitotta az összes babát, a legkisebben a

következő üzenetet találta:

„Ha csupa olyan embert alkalmazol, aki kisebb nálad, a törpék gyülekezete leszünk.

Ha viszont csupa olyan embert alkalmazol aki nagyobb mint Te, az óriások vállalata leszünk.”


 Még egy történet illik ide. Egy 13 éves kisfiú panaszolta az apjának:

„Apa, van két osztálytársam, Tamás és Bence, ők annyira jól tanulnak, hogy nem tudok velük lépést tartani.



 Ők mindenben a legjobbak.

És Te, kérdezte az apa?

Dühös vagyok és mérges, mondta a gyerek.

Az apa okos volt, nem sietett válaszolni, hosszú másodpercek teltek így, csak várt és hümmögött.

Aztán egyszer csak felragyogott a gyerek arca és azt mondta: tudom már, hogy mit csinálok.


 Őket fogom felvenni a cégembe”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése